Podívejte se, jak Korkuma funguje v akci.
Vyzkoušet živé demo →
Rocková kapela John Wolfhooker nabízí svým fanouškům hudební prožitek a prodej zboží naživo pomocí živého vysílání
Odvětví: kultura a zábava
Moderátoři: členové kapely
Potřebné nástroje: iPhone ke streamování, livestreamový nástroj Korkuma
John Wolfhooker je progresivní čtyřčlenná rocková kapela z Prahy známá především pro své odvážné překračování hranic hudebních žánrů, technické instrumentální party, chytlavé refrény a energická živá vystoupení. Kapela vyprodala kluby v celém Česku a vystupovala již na hlavním pódiu nejvýznamnějších festivalů v Evropě a Kanadě.

Výzva

S nástupem koronavirové pandemie bylo zřejmé, že kapela nebude moci spoléhat na tradiční způsoby zapojení fanoušků. Stejnému problému byli vystaveni hudebníci po celém světě – o to složitější je situace z toho důvodu, že mnoho hudebníků spoléhá převážně na osobní interakci s fanoušky. Kapela John Wolfhooker se však nehodlala vzdát a začala hledat jiné způsoby řešení situace tak, aby byla schopna zachovat tyto vztahy a s nimi i možnost příjmu. Problém byl vyřešen pomocí Korkumy, tedy našeho praktického nástroje umožňujícího živé vysílání prostřednictvím integrace do jakýchkoliv již existujících webových stránek. Zatímco se svět veškeré sociální interakci uzavřel, kapela John Wolfhooker svůj web otevřela všem svým fanouškům a pomocí nástroje Korkuma s nimi zachovala otevřenou diskuzi a prodávala své produkty a alba prostřednictvím živého vysílání v reálném čase.

"Naši fanoušci jsou nezbytnou součástí naší cesty a je důležité být jim co nejblíže. Proto jsme se rozhodli transformovat naši webovou stránku na živý zážitek, který si zamilují, pomocí řešení živého vysílání Korkuma."

Martin Čupka, zpěvák a PR manažer kapely John Wolfhooker

Vytvoření autentického prožitku

Pro kapelu John Wolfhooker bylo podstatné, aby prožitek jejích fanoušků byl autentický a nepůsobil jako pouhá reklama. Z toho důvodu se její členové rozhodli spustit živé vysílání pomocí nástroje Korkuma. Umožnilo jim to vysílat z pohodlí svého nahrávacího studia a zachovat pohodovou atmosféru, ze které profitovali fanoušci i sama kapela. Jediné, co formace ke spuštění živého vstupu potřebovala, byl chytrý telefon k natáčení a implementace Korkumy do webových stránek. Tento proces nezabere více než pár minut. Poté už jen zbývalo o nadcházejících akcích informovat fanoušky, na což postačovalo pouhých několik příspěvků na sociální sítě v horizontu několika dní před konáním dané akce.
Živé vysílání na webových stránkách kapely John Wolfhooker.

"Překvapilo nás, jak snadné bylo implementovat Korkumu na naši webovou stránku a spustit živé vysílání. Trvalo nám 10 minut, než jsme celou akci připravili."

Adrian Janeček, bubeník a grafický designer kapely John Wolfhooker

Přímá podpora fanoušků

Pro kapelu bylo důležité, aby se díky živému vysílání zvýšily tržby, ale zároveň chtěla svým fanouškům poskytnout zábavný a strhující zážitek. Zatímco byly fanouškům představovány nejnovější produkty kapely, pomocí živého chatu měli možnost i přímo komunikovat s jejími protagonisty. Fanoušci jim tak mohli pokládat dotazy a zjišťovat názory a budoucí plány kapely, ale zároveň na webu i nakupovat, aniž by se museli odpojit od živého vysílání.
John Wolfhooker vysílá a prodává živě svým fanouškům.

Výsledky

První živé vysílání kapely přitáhlo pozornost téměř 400 diváků kdy průměrný čas sledování dosáhl bezmála 13 minut – na první živé vysílání je to naprosto skvělý výsledek! Během 90 minutového živého vysílání se zvýšily tržby kapely o 80% v porovnání s tržbami za poslední 3 měsíce).

„Během 90 minutového živého vysílání prodala kapela John Wolfhooker zboží odpovídající 62% jejích měsíčních tržeb z e-shopu (průměr za poslední 3 měsíce).''

Jste připraveni začít?
Připojte se ke komunitě e-shopů, které používají živé vysílaní ke zvýšení prodejů.
Vyzkoušet zdarma
14 dní zdarma
Bez zadání karty
pomůžeme vám začít