Kvůli koronavirové pandemii došlo po celém světě k omezení prodeje. Firmy, které při prodeji spoléhají na kamenné prodejny, kam mohou zákazníci kdykoliv přijít, zboží si vyzkoušet a diskutovat o něm se zkušenými zaměstnanci, řeší otázku, jak svůj byznys online prostředí nejlépe přizpůsobit.

Běžné i luxusní zboží

Chování spotřebitelů, obzvláště jejich nákupních zvyklostí, se mění a firmy se mu musí přizpůsobit. Jedním z nejnovějších a nejlepších nástrojů, který jim pomůže transformovat prostředí kamenné prodejny do online světa, je prodej prostřednictvím vysílání naživo, tzv. živých videonákupů.

Metody a možnosti, jak lze tuto technologii využít, jsou neomezené.

Živé videonakupování je ideální například u prodeje luxusních šperků, kdy designér předvádí svou práci naživo, hovoří o tom, co ho k návrhu každého produktu inspirovalo, přičemž zároveň odpovídá na dotazy zákazníků skrze živý chat.

Za zmínku stojí i prodej matrací, kdy do živého vysílání zapojíte některého ze svých expertů, vyškolených prodejců. Ti mohou naživo popisovat velikost, materiál a specifické funkce daného produktu – prostě vše, co vaše zákazníky při vybírání matrace zajímá.

Nebo co třeba kuchařská show, kde si v rámci vysílání můžete zakoupit jednotlivé přísady?

Jednoduše řečeno je živé videonakupování nástrojem podpory prodeje, který nabízí zcela novou metodu online prodeje.

V USA a Asii, odkud se podobné trendy e-commerce obvykle šíří do celého světa, dosahují prodejci velmi zajímavých výsledků a tato nová technologie získává na popularitě i v Evropě.

Které značky mají živé videonákupy v oblibě?

Připravili jsme si pro vás několik příkladů, kdy tuto technologii, založenou na živém videopřenosu a přímé interakci s lidmi, lze využít v praxi:

Currys PC World a jejich online prodejci

Currys, britský velkoobchodní řetězec obchodů s elektronikou, představuje skvělý příklad toho, jak může online prodeje využít i firma, která primárně spoléhá na své kamenné prodejny a kvalifikovaný personál.

Tento britský prodejce v reakci na pandemii představil platformu Go Instore Virtual Shopping, díky níž se můžete obchodem virtuálně procházet za asistence člena zákaznické podpory, který je vám ochotně k dispozici.

Této formě živých videonákupů se říká „one-to-one“, jedná se tedy o soukromou interakci mezi zákazníkem a prodejcem. Výhodou je to, že se svým zákazníkům můžete věnovat zcela individuálně. Firma však přichází o možnost vytvářet události pro nově příchozí; místo toho musí čekat, až se na její prodejce zákazník sám obrátí.


Samsung

Skupinová interakce, tzv. „one-to-many“, je dalším způsobem, jak využít živé videonákupy pro interakci s tisíci zákazníky najednou.

Mezi značky, které se tuto technologii rozhodly využít, patří i společnost Samsung. Jihokorejský gigant takto uvedl na trh své nejnovější produkty a vytěžil tak maximum z online i offline světa.

Během několika vysílání naživo a za pomoci influencerů dokázal Samsung získat okamžitou zpětnou vazbu a oproti očekávaným výsledkům kampaně dosáhl dvojnásobného konverzního poměru.

Samsung je další značkou, která naskočila do trendu živých vysílání

Amazon Live

Sledovat, do kterých technologií investuje společnost Amazon, se rozhodně vyplatí; takové technologie se totiž pravděpodobně stanou příštím velkým trendem e-commerce. Tento velký online prodejce se rozhodl adaptovat trendu živých videonákupů tím, že vyvinul svou vlastní platformu umožňující živé vysílání.

Platforma se stala velmi populární a vyústila dokonce ve vytvoření programu pro influencery, tzv. Amazon Influencer Program. Do programu se mohou zapojit lidé, kteří prodávají a předvádějí své produkty prostřednictvím živých videonákupů.

Prodejce sportovního oblečení Stronger

Švédská značka, populární díky prodeji dámských sportovních legín, je jednou z nejodvážnějších firem, jež se rozhodly pomocí nové technologie poskytovat jedinečný zákaznický prožitek.

Potenciál využívání služeb influencerů, kteří mohou jednotlivé položky detailně předvádět, v kombinaci s živým chatem, kdy se vás zákazníci mohou na cokoliv zeptat a obratem od zákaznického týmu obdržet odpověď, se považuje za revoluční metodu online prodeje.


Stronger našli úspěch v prodeji svého sportovního oblečení prostřednictvím živého vysílání

Kim Kardashian

Kim Kardashian, kontroverzní celebrita a zkušená podnikatelka, se rozhodla využít živé vysílání k představení své nové kosmetické řady. Zaznamenala značný úspěch.

Využitím čínské platformy pro živé vysílání, Taobao, se Kim Kardashian podařilo prodat cca 15 tisíc flakonů parfému v řádu několika minut.

Každá firma si sice nemůže dovolit oslovit takovou celebritu jako Kim, živé videonakupování však otevírá i další nové možnosti pro kombinaci marketingu pomocí služeb influencera s přímým prodejem.

Představte si, že ve spolupráci s nějakým místním influencerem spustíte interaktivní živé vysílání, během něhož si bude celebrita zkoušet a předvádět vaše produkty a zákazníci je budou moci během akce rovnou zakoupit. Akci můžete ještě vylepšit tím, že svým zákazníkům poskytnete unikátní slevu aplikovatelnou pouze v rámci daného živého vysílání.  

Kosmetická značka Kiehl‘s

Jak vašim zákazníkům nabídnout nový prožitek vyvolávající silný smysl pro komunitu, která vaši značku zná a rozumí vašim produktům, a zároveň zachovat tradiční metody nákupu?

Společnost Kiehl’s, expert v oblasti péče o pleť, se rozhodla přenést své kamenné prodejny do online prostředí při zachování vysokého standardu služeb, na nějž jsou zákazníci firmy zvyklí.

Do své činnosti zapojila ten nejhodnotnější aspekt, který jí pandemie nedovolila využít, a to zaměstnance a experty na péči o pleť.

Korkuma, první český nástroj pro živé videonákupy

Věříme, že firmy chtějí aktivně oslovovat své zákazníky a poskytovat jim unikátní prožitek z nakupování. Proto jsme vyvinuli naše „one-to-many“ řešení.

Nástroj pro živý videoprodej Korkuma vám pomáhá prodávat mnoha lidem současně

Chcete být mezi prvními, kdo budou vysílat naživo a těžit tak z výhod živých videonákupů? Připojte se k nám ještě dnes a využijte naši zkušební verzi zdarma.