Slevy generují vyšší obrat

Jednou ze zcela zřejmých největších výhod nabídky slev je fakt, že vám zboží nebude ležet skladem.

To je výhoda nejen pro váš sklad, ale i pro podnikové finance. Je zajímavé, že slevy nejen zvyšují počet tržeb na samotném zlevněném produktu, ale zvyšují i celkový obrat vašeho obchodu. Důvodem je to, že díky poskytnuté slevě mají lidé pocit, že mohou více utratit, proto váš obchod vyhledají za účelem dalšího zlevněného nákupu a naleznou tak další zajímavé produkty, o jejichž koupi původně ani neuvažovali.

Slevy jsou prokazatelně natolik silným nástrojem podpory prodeje, že dvě třetiny zákazníků nakoupí zboží, ačkoliv to původně vůbec neměli v plánu, a to jednoduše díky poskytnuté slevě.

Snižování cen v kombinaci s prodejním potenciálem poskytnutým živým vysíláním se jeví jako velmi optimistická metoda prodeje pro jakýkoliv online byznys. Kombinace obojího vytváří pocit jakési naléhavosti slev, jež nabízíte, a zvyšuje potenciál zákazníků nakupujících ve vašem obchodě a i navštěvujících vaše živé vysílání, prostřednictvím něhož vyhledávají ten nejlepší deal. Díky tomu všemu se vám bude snadněji prodávat zboží, které leží skladem a neprodává se až tak dobře, jak jste očekávali, případně budete schopni i vyzdvihnout jiné položky, jež by mohly v budoucnu získat na popularitě.

Zlepšete reputaci své značky a povědomí o ní

Výhod nabízení slev je mnohem více než pouze rotace zboží na skladě. Jedním z hlavních způsobů, jakým může zavádění slev pomoci vašemu byznysu, je zvýšení povědomí o vaší značce a zlepšení její reputace. 

Chcete-li předběhnout své konkurenty na trhu, brand awareness neboli povědomí o značce je pro vás naprosto nezbytné. Z průzkumů vyplývá, že s poskytnutím slev stoupá pocit spokojenosti zákazníků, čili díky slevám na vašich produktech se vaši zákazníci cítí více v pohodě. Tyto pocity si budou následně spojovat s vaší značkou, což zvýší vaši popularitu. 

Studie prokázaly, že nabídky a speciální akce jsou nejdůležitějším faktorem při rozhodování zákazníků, zda budou nakupovat. Čtyři z pěti Američanů dokonce tvrdí, že při nakupování zlevněného zboží mají právě tuto skutečnost na paměti po celou dobu nakupování. 

Propojení vámi zvolených slev s živým vysíláním, což vám vřele doporučujeme, u vašich zákazníků zvýší pocit výjimečnosti, přičemž prvek osobní pomoci během vysílání u nich vytváří dojem, že jim vlastně děláte laskavost

Snižování cen je proto snadným řešením, jak váš byznys může zákazníkům generovat pozitivní a zapamatovatelný prožitek, díky němuž se budou chtít vracet, což zvyšuje i pravděpodobnost, že budou váš obchod doporučovat i ostatním.

Získávejte nové zákazníky a udržujte si jejich loajalitu

To nás vede k další, možná opomíjené výhodě, a to že slevy vám a vaší značce přináší nové zákazníky a zachovávají loajalitu těch stávajících. 

Statistiky hovoří za vše, jelikož 80 % lidí uvádí, že první nákup provedou spíše u takové firmy, která nabízí nějakou formu slevy. 

Kromě toho se slevy a speciální akce řadí mezi nejdůležitější faktory při rozhodování zákazníků, zda svůj nákup uskuteční právě v daném obchodě. A jsme zpět u myšlenky, že zákazníci mají dojem, že jim díky slevě děláte laskavost. 

Nabídka slev u potenciálních zákazníků obrovsky zvyšuje důvěru ve vaši značku (pakliže se nejedná o absurdně nízkou cenu – mějte na paměti, že v mysli vašich zákazníků jsou hodnota a cena pevně spjaty). Tuto důvěru pociťují nejen noví zákazníci, ale i ti stávající.

Speciální akce umožní vašim zákazníkům získat pocit, že toho za své peníze dostanou více, a proto se budou k vaší značce vracet místo toho, aby hledali nějakou jinou. To je pro úspěch vašeho byznysu podstatné, neboť loajální zákazníci průměrně utratí o 70 % více než ti noví. Výsledky studie platformy Hubspot ukazují, že 40 % tržeb získaných z online prodeje pochází od opětovně se vracejících zákazníků, kteří tvoří pouze 8 % návštěvníků daných webových stránek

Vytvoření zdravého jádra loajálních zákazníků je proto jedním z nejjistějších způsobů, jak posunout váš byznys a značku úspěšně dále, přičemž slevy v dosažení tohoto úspěchu hrají význačnou roli.

Získejte konkurenční výhodu

A dostáváme se k závěrečnému bodu týkajícímu se významu slevových akcí, kterým je konkurenční výhoda pro vaši značku. 

Tato výhoda v mnoha ohledech vyplývá z bodů, jimiž jsme se zabývali výše v tomto článku, jedná se však o benefit, který si zaslouží velkou pozornost. 

Jak již víme, slevy zvyšují loajalitu stávajících zákazníků, avšak zvyšují i šance na získání nových, jelikož ti si raději nakoupí u vaší značky než u těch jiných, jim známějších firem. 

Kromě toho nabídka slev zabraňuje potenciálním zákazníkům v porovnávání vašich produktů s produkty konkurentů, protože už tak budou mít dojem, že u vás nakoupí výhodněji. Pokud toto propojíte s pocitem exkluzivity a naléhavosti získaným z nabídky slev prostřednictvím živého vysílání, tržby se vám jen pohrnou.

Nabízení slev má samozřejmě mnoho dalších přidaných hodnot, které v tomto článku neprobíráme, nicméně výhody zde shrnuté by vás měly dostatečně motivovat k tomu, že je na čase slevy vyzkoušet. 

Implementace snížených cen v kombinaci s mocnou silou živých videonákupů učiní váš byznys nezastavitelným – a ve světě nekončící konkurence všichni víme, jak důležité je vyniknout a zazářit.