Živé vysílání vám bezpochyby pomůže zvýšit obrat a posunout váš byznys kupředu. Nejprve ale vaši událost musí taky někdo sledovat. 

Jedním z nejjednodušších a nejefektivnějších způsobů, jak zvýšit povědomí o vaší značce, je propagovat ji na sociálních sítích. Při troše snahy se vám využití sociálních médií může obrovsky vyplatit, a to nejen v oblasti živého vysílání.

Jak zapojit sociální sítě:

Chcete-li z využití sociálních sítí vytěžit maximum, nejprve si vytvořte nějaký druh plánu. Tento plán by měl zohlednit vaše cíle, abyste ho mohli během procesu průběžně ladit dle dosažených výsledků. Budete tak mít o všem neustále přehled a nebudete zbytečně plýtvat energií na psaní postů, které nikdo nečte.

Dříve než se pustíte do vytváření profilů na sociálních sítích, musíte se zamyslet nad tím, kdo jsou vlastně vaši cíloví zákazníci. Vzhledem k tomu, že na internetu je v současné době cca 4,2 miliard aktivních uživatelů sociálních médií, potenciální dosah vašich vysílání je obrovský. Vy musíte především vědět, do jaké cílové skupiny patří vaši zákazníci. Přímo na ně se poté při vysílání zaměříte. 

Běžnému uživateli Facebooku se na domovské stránce může zobrazit více než 1000 potenciálních postů, proto je nutné, aby právě vaše firma vynikla a danou cílovou skupinu oslovila. Toho však nedocílíte tím, že budete směřovat své posty obecně na kohokoliv. Doporučujeme vám si nastudovat něco o nových trendech v tom, jak nejefektivněji zacílit na vhodné publikum.

Prohlédněte si profily vašich konkurentů, díky nim alespoň zjistíte, co u nich dobře funguje. V žádném případě je samozřejmě nekopírujte, protože naopak jedinečný obsah je to, co vám pomůže vyniknout a získat více zákazníků. Rozhodně je však užitečné poučit se z úspěchu i neúspěchu ostatních. Prozkoumáním toho, co funguje u vašich konkurentů, ušetříte čas i energii – přinejmenším nebudete zbytečně chybovat.

Abyste dosáhli těch nejlepších výsledků, je také vhodné si zjistit, kdy je nejvhodnější doba pro sdílení vašeho obsahu. Tato doba se totiž liší v závislosti na různých faktorech, například dle vaší cílové skupiny a dle toho, jak to funguje v oblasti vašeho byznysu. Trochu si zagooglujte a určitě najdete spoustu šikovných reportů analyzujících ty nejvhodnější časy pro sdílení obsahu.

Ještě pro vás máme jeden tip: pečlivě vyplňte všechny údaje o vaší firmě. Více než 44 % uživatelů internetu díky sociálním médiím objevuje nové značky – tu vaši však neobjeví, pokud váš profil neobsahuje všechny podstatné náležitosti.


Cute young woman streaming make-up totorial
Jedna z pokročilejších a nákladnejších možností propagace je zapojení influencerů.

Co dalšího nám sociální sítě nabízí?

Po světě je tolik uživatelů internetu, že sociální sítě jsou opravdu velmi silným nástrojem pro zlepšení nejen povědomí o vaší značce, ale i její image. Je jen na vás, jak na vás budou zákazníci pohlížet, každopádně je potřeba zachovat určitou konzistentnost této image. Díky tomu budete vytvářet posty a živé vysílání, které budou fungovat právě pro vás. 

Vytvářením konzistentní image vaší značky si vybudujete u zákazníků důvěru, a to rozhodně přispívá ke zvýšení vašeho obratu. Ze statistik vyplývá, že konzistentnost image značky může zvýšit obrat až o 33 %.

Další skvělou funkcí, kterou sociální média nabízejí, je možnost přímé interakce s vašimi zákazníky. Možná vám to až tak důležité nepřijde, ale propojením se zákazníky nejen budujete jejich důvěru ve vaše produkty, ale rovněž se pomocí jednotlivých postů zlepšují i algoritmy na daných sociálních sítích, což vaši značku ještě více zviditelní – a to zdarma.  

To se vám bude hodit při živém vysílání, zvyknete si totiž na přímou komunikaci se zákazníky, načež začnete používat živý chat a tržby se vám tak pohrnou ještě více. Tyto funkce nepodceňujte – více než 41 % zákazníků totiž místo vyplňování otravných formulářů preferuje živý chat.

Díky profilům na sociálních sítích je interakce se zákazníky jednoduší než kdy předtím. Pokud například začnete vytvářet i dotazníky na Twitteru nebo využívat interaktivní samolepky na Instagramu, zákazníci mohou na vaše posty reagovat ještě snáze. 

Tímto způsobem si zvýšíte počet sledujících vašich vysílání. Můžete vytvořit post, kdy třeba prvních 10 uživatelů sdílejících odkaz na vaše živé vysílání obdrží slevu na vaše produkty. Určitě vás napadne i spousta dalších možností. 

Jakmile se začne zvyšovat počet vašich sledujících, snadno přijdete na různé kreativní druhy interakce. Vaši zákazníci mohou například sdílet fotky produktů zakoupených u vás a tagovat vaši značku. Posílí se tak vztah zákazníka s dodavatelem a samozřejmě se mnohem více zviditelníte.

Je tu pochopitelně i možnost využít placenou reklamu na sociálních sítích, případně i za sdílení informací o vaší značce nebo produktech platit influencerům. Tento způsob propagace je však o něco nákladnější a doporučujeme vám ho proto začít využívat pouze tehdy, až budete mít všechno ostatní vyladěné do nejmenšího detailu.

Nejdůležitější poznatky:

  • Komunikace se zákazníky se jeví jako ten nejefektivnější způsob využití sociálních sítí. Podpoříte tak loajalitu vašich zákazníků, zvýšíte obrat a zároveň se o vaší značce bude mluvit jako o té, která skvěle reprezentuje potřeby vaší cílové skupiny. Osobní interakce se zákazníky vám toho dá mnohem více než nějaká obecná analýza z Googlu.
  • Pravidelné posty nebo živé vysílání na sociálních médiích jsou sice důležité, ale zase to nepřehánějte. Určitě nechcete, aby vaši sledující měli pocit, že je zahlcujete zbytečnostmi. Je lepší se zaměřit na kvalitní a zábavný obsah, který budete sdílet pravidelně, ale ne přespříliš často. Vaši zákazníci se tak na vaše posty budou těšit. 
  • Bude-li váš obsah zajímavý, zvýší se tak i vaše šance na jeho sdílení. Je to takový bezplatný marketingový nástroj. Vyžaduje jen trochu průzkumu zaměřeného na nejmodernější trendy. A také trochu inovace z vaší strany.
  • S propagací své značky to nepřehánějte – mohli byste působit až trochu zoufale, což určitě nechcete. Většina firem postupuje při propagaci dle pravidla, že na každý přímý propagační post by mělo být šest postů sdílejících pouze obsah. 
  • Protože jsou sociální média tak mocným nástrojem propagace, vaši zákazníci by měli být schopni dohledat váš profil. Připojte ke svému webu, emailům, blogu nebo případným newsletterům ikonky pro odkaz na sociální média, kde má vaše značka profil. Můžete také vyzkoušet křížovou propagaci tím, že budete sdílet například post z Instagramu na Twitteru – díky tomu si vaši zákazníci všimnou, že máte profil i na jiných sítích. 
  • Poslední pravidlo zní: žádné možnosti propagace předem nevylučujte. Možná si myslíte, že Facebook už není moderní, nebo že TikTok využívá jen generace Z. To se ale pletete. Jen během prosince 2020 si aplikaci TikTok stáhlo 56 milionů nových uživatelů a téměř čtvrtině uživatelů Facebooku je mezi 18 a 24 roky, takže vyloučením například těchto dvou médií byste přišli o značnou část potenciálních klientů.

Teď už snad máte úplný přehled o tom, jaký význam mají pro vaši firmu sociální sítě. Možná máte už svůj vlastní firemní profil, který však nevyužíváte tak často, jak by bylo vhodné. Možná se do světa sociálních médií teprve chystáte. V každém případě můžete mít jen s trochou času a odhodlání skutečně silný marketingový nástroj, který za vás udělá spoustu práce. 

Jakmile budou vaše profily na sociálních sítích dokonalé, můžete začít propagovat své vysílané akce. Zvýší se vám tržby a vaše značka se posune tím správným směrem – před jakoukoliv konkurenci.