Chystáte se konečně zvýšit tržby využitím všech výhod živého videoobsahu? Pokud se v nabídce na trhu trochu ztrácíte, nedělejte si z toho těžkou hlavu.

Jelikož si živé videonákupy prorazil cestu z Asie až do Evropy, USA i Latinské Ameriky, nabídka aplikací umožňujících přenos videoobsahu naživo na vás nejspíš bude vyskakovat odkudkoliv.

Která z nich je však pro vás ta pravá?

Než abychom se zaměřovali na tu či onu aplikaci, rádi bychom vám pomohli rozhodnout se správně ještě předtím, než začnete porovnávat jednotlivé prodejce. V tomto krátkém článku vám představíme dva způsoby, jak se v roce 2021 můžete se svými zákazníky propojit, a hodláme vám také pomoci se správně rozhodnout v závislosti na tom, jaký vztah se zákazníky si chcete vybudovat, a na tržním segmentu, v němž podnikáte.

Jdeme na to.

Soukromá interakce, tzv. „one-to-one“

Za soukromou interakci, tedy jeden na jednoho, se považuje například videohovor. Je to něco jako FaceTime nebo Whatsapp, ale místo s přítelem komunikujete s klientem.

Tumi, renomovaný výrobce špičkových kufrů a cestovních zavazadel, představuje skvělý příklad toho, jak může soukromý videohovor zlepšit zákaznický prožitek.

Navštivte jeho web a všimněte si diskrétní pozvánky Personal Shopping Appointment, kde si můžete sjednat schůzku a zaměstnanci firmy vám pomohou vybrat to, co právě hledáte.

Tumi umožňuje sjednání schůzky pomocí živého videa za účelem nákupu všem svým zákazníkům

Při vyplňování podrobností jako název země či preferované datum schůzky si můžete zvolit způsob, kterým se schůzka bude konat – například WhatsApp, FaceTime nebo Microsoft Teams.

Tým Tumi je připraven komunikovat s každým zákazníkem, který o živý videohovor projeví zájem (požádat může opravdu kdokoliv), a díky snadné rezervaci termínu schůzky se z aplikace jako WhatsApp rázem stává mocný nástroj podpory prodeje. Schůzka uskutečněná pomocí videohovoru se přitom bude velmi podobat nákupu v reálné kamenné prodejně.

Je nutno zmínit, že produkty značky Tumi jsou špičkové kvality – a jejich cena tomu odpovídá. Nejprodávanější krosny zde nakoupíte za cca 500 dolarů za kus, což nás vede k jedné základní myšlence: implementaci funkce umožňující soukromé videohovory doporučujeme pouze při prodeji produktů ve vyšší cenové relaci. Jedině tehdy se vám totiž do soukromé konverzace s klienty vyplatí investovat čas. 

Nástroje pro soukromé videohovory s klienty

Určitě nemůžete nic zkazit využitím následujících nástrojů:

  • Whatsapp
  • FaceTime
  • Signal
  • Telegram

Pokud máte chuť vyzkoušet něco neotřelého a vylepšit funkce vámi používané videoaplikace, doporučujeme vám vyzkoušet tyto specializované nástroje:

Skupinová interakce, tzv. „one-to-many“

Někteří lidé považují skupinovou interakci za budoucnost e-commerce. Jak to funguje? Přesně tak, jak byste čekali: jeden prezentující svým vysíláním osloví desítky, stovky až tisíce posluchačů.

V tom tkví hlavní rozdíl mezi komunikací jeden na jednoho a v rámci celé skupiny. Skupinovou interakci lze především škálovat. I kdybyste měli v týmu jen jednoho šikovného prodejce, pomocí nástroje určeného pro skupinovou komunikaci můžete oslovit až tisíce uživatelů.

Příkladem toho jsou velmi dobře provedené živé videonákupy rockové kapely John Wolfhooker, která tímto způsobem prodává zboží svým fanouškům.

S nástupem koronavirové pandemie si členové kapely uvědomili, že osobní interakce s fanoušky aktuálně nepřipadá v úvahu. Tato situace vedla ke stagnaci, ztrátě osobního kontaktu a k nižším tržbám, na něž však indie kapely dost spoléhají. Kapela se tedy začala poohlížet po jiných způsobech, jak zajistit tržby.


Alternative rock band John Wolfhooker
První živá nákupní akce rockové kapely John Wolfhooker s Korkumou


První vysílání kapely John Wolfhooker přitáhl pozornost téměř 400 diváků, kdy průměrný čas sledování dosáhl bezmála 13 minut. Během 90minutového vysílání se zvýšily tržby kapely o 80 % (v porovnání s tržbami za poslední 3 měsíce).

Adrian Janeček, který v kapele hraje na bicí a zároveň se stará o grafický design, dodává: „Za pouhou hodinu a půl jsme prodali zboží odpovídající 62 % našich běžných měsíčních tržeb.“ 

Nástroje pro skupinové videohovory s klienty

V porovnání s nástroji pro individuální interakcí je vývoj těch skupinových trochu náročnější, proto na trhu v současné době není až taková nabídka. Můžete vyzkoušet například:

Porovnání soukromé a skupinové interakce

Porovnáni „one-to-one" a „one-to-many" v přehledné tabulce: