Produktové stránky jsou tou nejdůležitější součástí vašeho e-shopu. Jsou-li kvalitní, dokáží pouhého zvědavce proměnit v reálného zákazníka. Musí obsahovat aktuální informace o vašich produktech; čím budou tyto informace podrobnější, tím pravděpodobněji se vyhněte situaci, kdy nespokojení zákazníci produkty vrací, jelikož předem pořádně nevěděli, co vlastně kupují.

Jak na dokonalý popis produktu

Aby byl popis vašich produktů dokonalý, měl by být podrobný, ale také snadno čitelný. Zákazníci nechtějí ztrácet čas čtením zbytečně dlouhých textů, než se dostanou k samotnému jádru věci, tedy ke konkrétním produktovým informacím. 

Nejsnazší je sepsat popis produktu pomocí odrážek. Díky nim si zákazník projde ty body, které ho konkrétně zajímají.

Z průzkumu společnosti Nielsen Norman Group vyplývá, že způsob, jakým sepíšete popis produktu, může zvýšit jeho efektivitu až o 124 %. Při tvorbě toho nejlepšího produktového popisu byste se měli soustředit na tři hlavní věci, a to snadnou čitelnost, výstižnost a objektivitu. 

Popis by měl být snadno čitelný, ale zároveň i upřímný. Samozřejmě chcete své produkty prodat, rozhodně byste však neměli zveličovat jejich funkce. Prodávejte své produkty s jejich plusy i mínusy. Díky tomu vám je zákazníci nebudou vracet a vašemu byznysu se bude dařit ještě lépe. 

Všechny popisy produktů by měly mít obdobný layout.  Lidé si vaší značky spíše všimnou, bude se jim na webu snadno vyhledávat a vy z toho budete profitovat. 

Jak produkt nejlépe nafotit

Aby produkty vaši značku co nejlépe reprezentovaly, kvalita produktových fotografií by měla být vždy na prvním místě. Špatná kvalita fotografií dokáže u zákazníků vyvolat velmi negativní dojem. 

Rovněž je nutné, aby bylo z fotografie jasné, jak vlastně produkt v reálu vypadá. Vložíte-li na web nekvalitní fotografie, kde produkt vypadá jinak než ve skutečnosti, např. má jinou barvu nebo velikost, zákazník vám takový produkt pravděpodobně vrátí a může se stát, že vám kvůli nesprávným či neúplným informacím napíše i negativní recenzi.

Zkuste absolvovat třeba nějaký krátký kurz zaměřený na fotografování produktů, najmout si profesionála nebo si udělat opravdu podrobný průzkum na internetu – to vše vašemu byznysu prospěje.

Stejně jako u popisu produktů by i fotografie měly mít jednotný styl, což vaší značce vylepší image.

Fotografujte produkty z různých úhlů, případně vytvořte i 360° fotografie, díky nimž budou zákazníci opravdu vědět, co kupují.

Možnost přiblížení produktu se rovněž vyplatí – vaši zákazníci se budou moci podrobněji zaměřit na určité aspekty produktu a rozhodnout se, zda produkt zakoupí či nikoliv. 

Obzvláště u prodeje značkové módy je určitě vhodné nechat zákazníky vkládat recenze včetně jejich vlastních fotografií zakoupených produktů. Zvýšíte tak důvěryhodnost své značky a zajistíte, že si budou zákazníci sami předávat další informace o tom, co prodáváte. Díky tomu budou potenciální zákazníci o něco chytřejší a nebudou vám produkty zbytečně vracet. To se opět hodí zejména u prodeje značkové módy, jelikož zákazník daný oděv uvidí ve všech možných velikostech a na různých typech postavy a fotografie ho mohou i inspirovat, jak lze oděv nosit.

Přepravní informace

Na produktových stránkách asi nebudete chtít uvádět kompletní možnosti přepravy; můžete však zákazníky navést přímo na stránku, kde takové podrobnosti naleznou, a to pomocí jednoduchého klikatelného tlačítka u produktu.

Určitě je vhodné i uvést, zda se na daný produkt vztahuje doprava zdarma. Do horní části stránky můžete vložit banner „Doprava zdarma při nákupu od XY Kč“, nebo jakoukoliv jinou nabídku, která je k danému produktu relevantní. 

Přidáním kratičkých informací o možnostech dopravy přímo na produktovou stránku, např. „doprava zdarma“ nebo stručné info o ceně dopravy, snížíte riziko, že zákazník danou stránku opustí, a naopak zvýšíte šanci na dokončení celého jeho nákupu. 

Recenze zákazníků

Pokud zákazníkům umožníte vkládat na vaše produktové stránky recenze, tutově si tím zajistíte vyšší tržby. Z průzkumů vyplývá, že vlastní recenze zákazníků působí až dvanáctkrát důvěryhodněji než pouhý popis produktu vytvořený výrobcem nebo prodejcem. To je dost podstatná informace, protože důvěra je hlavním prostředkem k tomu, aby váš e-shop dobře prosperoval. 

Podpořte zákazníky, aby vám napsali recenze. Lze to zajistit pomocí automatických emailů, které obdrží po určité době od nákupu, nebo formou programů, které zákazníky kontaktují za vás.

Živé videonákupy

Jsou-li již vaše produktové stránky dokonalé, můžete se posunout ještě o krok dále. Průzkumy ukazují, že produktová videa mohou zvýšit konverzní poměr a tím pádem i šance na to, že u vás návštěvník nakoupí, až o 64-85 %.

Jelikož byl v tomto průzkumu brán v potaz jen předem nahraný videoobsah, nikoliv vysílání naživo, můžete jít ještě dál a implementovat na svůj web platformu pro živé videonákupy.

Marketéři při vložení videoobsahu sledují zvýšení konverzního poměru až o 34 %  (v porovnání s jiným typem obsahu), a proto se potenciál živých videonákupů přímo nabízí.

Živé videonakupování totiž dokáže efektivně kombinovat všechny výše uvedené body do perfektního živého vysílání. Během něj bude moderátor akce, jímž můžete být vy nebo vámi zvolená jiná osoba, prezentovat vybrané produkty, poskytovat k nim relevantní informace, zodpovídat dotazy zákazníků pokládaných prostřednictvím živého chatu, nebo dělat cokoliv jiného. 

Živé videonákupy představují efektivní způsob prezentace a prodeje produktů potenciálně až tisícům lidí najednou.