Technologie zvaná živé videonákupy před nedávnem prakticky ovládla asijskou e-commerce. Vzhledem k tomu, že evropský trh s oblibou sleduje trendy pocházející právě z Asie, přičemž živé videonákupy využívá již 300 milionů čínských spotřebitelů, prodejní potenciál této nové technologie je obrovský.

Existuje několik způsobů, jak může živé videonakupování podpořit i vaše tržby, a my se v tomto článku zaměříme na několik těch hlavních.

Lidé mají stále menší chuť nakupovat na hlavních třídách a začínají upřednostňovat e-shopy, a proto e-commerce nabízí majitelům firem možnost využít sílu internetu, a přitom zachovat výhody nakupování v reálném čase. Živý chat, umožňující komunikaci mezi zákazníkem a prodejcem, všechny tyto výhody kombinuje, a to vše v online prostředí.

Co je živé videonakupování?

Jednoduše řečeno, živé videonkupovaní je prodejem produktů formou živého vysílání, kdy vás publikum sleduje z pohodlí domova. Jedná se o kombinaci klasických televizních kanálů (teleshopping), moderních technologií a trendu nakupovat v online prostředí. Majitelé firem takto své produkty prodávají prostřednictvím videopřenosu vysílaného z vlastního firemního webu. Mohou tak pořádat různé prodejní akce a potenciálně oslovit až tisíce spotřebitelů.

Díky využití aplikací umožňujících vysílání naživo k prodeji a nákupu zboží, funkce živého chatu a nákupu na jedno kliknutí se živé videonakupování stalo nejnovější technologií, kterou byste do svého e-shopu měli implementovat i vy.

Jakmile budete vy a vaše značka připraveni ke spuštění živého vysílání, můžete svou plánovanou akci propagovat napříč všemi možnými sociálními sítěmi, pomocí newsletterů, vyžádaných emailů atd.

Zákazníci, kteří se k vašemu živému vysílání připojí, budou mít možnost místo pouhého klikání mezi produktovými informacemi skutečně vidět daný produkt, nechat si ho v reálném čase ukázat ze všech stran, a to naprosto odkudkoliv – třeba i po cestě z práce.

Hlavní výhodou živých videonákupů je to, že umožňuje interakci s produktem v reálném čase. Než se vaši zákazníci rozhodnou daný produkt zakoupit, díky této interakci si ho mohou otestovat a zjistit vše, co potřebují.

Jak můžou živé videonákupy podpořit vaše tržby

Vlastníte-li kamennou prodejnu, živé videonakupování je pro vás absolutní nutností.

Propojení se zákazníky a jejich přáteli na sociálních sítích pro vás může dobře fungovat, ale s funkcemi živých videonákupů se možnosti tohoto propojení ještě mnohonásobně zvětší.

Zákazníci budou sledovat, jak představujete řadu vybraných produktů, pokládat vám v reálném čase dotazy, a pokud to váš web umožňuje, dokonce si mohou předváděné produkty kupovat i přímo během události, a to pouhým kliknutím.

Jakmile si od vás zákazník něco zakoupí, podělí se o svou zkušenost se svými přáteli, což vaše tržby ještě podpoří.

Třeba se rozhodnete pobídnout své zákazníky k nákupu tím, že jim nabídnete na vybrané představované produkty slevu, která však bude platit pouze v průběhu živého vysílání. Případně můžete vytvořit i nějakou tematickou akci, např. letní výprodej.

Velmi důležitou úlohu ve vašem živém vysílání zastává moderátor. Měli byste si být jisti, že má o představovaných produktech dostatečné informace a před kamerou se cítí v pohodě. Publikum určitě uvítá moderátora, který je vtipný a vede živé vysílání zábavnou formou.

Pokud se rozhodnete využít již známého moderátora, jeho reputace bude další přidanou hodnotou. Jelikož může být toto řešení trochu nákladnější, využít můžete i sebevědomého člena svého týmu – docílíte stejné efektivity, a navíc identitě své značky přidáte autentičnost.

Budoucnost živého videonakupování

Jelikož průměrný uživatel sleduje čtyři živá vysílání měsíčně, budoucnost živého videonakupování se zdá být velmi nadějná.

V roce 2020 se v Asii očekával nárůst tržeb generovaných z prodeje pomocí živého vysílání o 453 %, z původních 29 miliard USD v roce 2018 na plánovaných 129 miliard USD do konce roku 2020.  Navíc se předpokládá, že v příštích pěti letech se celkový počet tržeb generovaných prostřednictvím živých vysílání zdvojnásobí, a to globálně na 120 miliard USD.

Potenciál živého videonakupování pro maloobchodní prodejce je značný, proto se firmy snaží vymyslet způsoby, jak z něj vytěžit maximum. Je tedy nejvyšší čas, abyste se k tomuto novému trendu připojili i vy.

Abyste však dokázali do trhu živého videonakupování naplno proniknout, je nezbytné přizpůsobit váš přístup k cílovým spotřebitelům. Proč zůstávat jen u běžné prezentace produktové nabídky, když můžete svému publiku dát reálnou šanci k nákupu?

Shrnutí

Živé videonákupy jsou úžasnou a obrovsky potenciální formou online prodeje.

Prezentující si téměř z ničeho dokázali vytvořit zcela novou komunitu a živé videonakupování umožňuje vám i vašemu byznysu tohoto trendu využít a podpořit tak tržby.

Nehledě na to, zda se rozhodnete zapojit do svého projektu známého influencera s již zavedenou komunitou, nebo si moderátora svého živého vysílání vytvoříte za pomoci některého ze svých zaměstnanců a využijete komunitu stávajících zákazníků, propojení publika s moderátorem živého vysílání vám bude generovat zisky jako nikdy předtím.

O propagaci živých vysílání se vám postarají všemocné sociální sítě, aniž byste k tomu potřebovali balík peněz. Když svým zákazníkům navíc nabídnete možnost využít speciálních akcí platných jen po dobu daného živého vysílání, navýší se tím počet sledujících – a tím i zisk.

Na co tedy ještě čekáte? Začněte prodávat naživo hned dnes!