Jelikož se živé videonákupy ve světě e-commerce těší čím dál větší popularitě, nejrůznější firmy do své nabídky zahrnují programy a nástroje, díky nimž se do tohoto konceptu rovněž mohou zapojit i jednotliví prodejci. V tomto článku se budeme věnovat řešením nabízeným technologickými giganty Facebook a YouTube a tato řešení porovnáme s naším vlastním nástrojem zvaným Korkuma.

Facebook Live

Nástroj Facebook Live byl na populární platformě spuštěn již v roce 2016. Sdílení videoobsahu v rámci kanálu vybraných příspěvků, tzv. newsfeed, je již hojně využíváno, avšak nástroj Facebook Live posouvá možnosti sdílení zase o krok dál, protože umožňuje uživatelům propojit se se značkami a ostatními lidmi po celém světě v reálném čase. 

Výhody živého vysílání s Facebook Live

Využití dobře zavedené platformy jako Facebook má bezpochyby své výhody. Zaprvé, pokud pro své živé vysílání zvolíte Facebook, získáte již zavedené publikum, kterému se video bude zobrazovat v kanálu vybraných příspěvků. To se hodí obzvláště tehdy, pokud o své stránky na sociálních sítích řádně pečujete. 

Další přidanou hodnotou je fakt, že vysílaní přes Facebook je zdarma a vzhledem k velikosti platformy máte možnost vysílat v opravdu vysoké kvalitě.

Facebook umožňuje živé vysílání naplánovat třeba celé týdny předem, což vám dá dostatek času na to, abyste vzbudili zájem u potenciálních sledujících. Rozhraní API rovněž umožňuje integraci vysílání do vašich běžných pracovních postupů.

Nevýhody živého vysílání s Facebook Live

Dříve než se rozhodnete, že Facebook Live je pro vás tou pravou možností, měli byste zvážit i některá negativa spojená s živým vysíláním na takto obrovské platformě. 

Ačkoliv je platforma zdarma, často za její využití platíte i jinými způsoby. Například tím, že data získaná z vašeho vysílání vlastně „darujete“ Facebooku. 

Facebook Live navíc nepodporuje monetizaci, omezení týkající se přístupu a bezpečnostních pravidel a nenabízí možnost předplatného či členství.

Živá vysílání mohou trvat maximálně 90 minut a Facebook neumožňuje vytváření indexů, tudíž žádný vámi vytvořený obsah se nezobrazí ve vyhledávačích. Na přední místa ve vyhledávačích se tedy tímto způsobem nedostanete.

Dalším nedostatkem je vyhledávání obsahu, jelikož obsah na Facebooku není dohledatelný. Je totiž archivován v závislosti na tom, kdy došlo k jeho nahrání. Sledující tedy nemají možnost staré vysílání úplně snadno dohledat a váš obsah se může ve změti nových příspěvků prostě ztratit.

YouTube Live

Podobně jako u Facebooku i YouTube Live nabízí populárním značkám řadu možností. Platforma YouTube je však na rozdíl od Facebooku navržena ke sdílení videoobsahu, což je pro živé vysílání podstatné. 

Výhody živého vysílání s YouTube Live

Jelikož tato platforma patří Googlu, dostat se do popředí vyhledávačů by s YouTube Live nemělo být problém. Videa naopak bývají ve vyhledávačích velmi dobře umístěna, a to i v alternativních vyhledávačích jako například Bing. 

Funkce vyhledávání obsahu na YouTube je navíc neúměrně lepší než na Facebooku a obsah je tak snadno k dispozici i několik týdnů po odvysílání živého vysílání.

Stejně jako u Facebooku si můžete živé vysílání naplánovat v předstihu, což vám umožní danou akci u potenciálních sledujících dostatečně propagovat. 

Přes rozhraní API máte navíc programátorský přístup k službám, můžete tedy využívat YouTube a zároveň vysílat pomocí jiných služeb, přičemž vysílání může trvat až 12 hodin!

Nevýhody živého vysílání s YouTube Live

Stejně jako Facebook má samozřejmě i YouTube Live svá negativa. 

Data shromážděná z vašich vysílání rovněž odevzdáte poskytovatelům služeb, což znamená, že vlastně vzdáváte kontrolu nad svým vlastním obsahem a YouTube k vašim materiálům získá přístup a využívá je pro svou vlastní propagaci.

Vaše živé vysílání je omezeno i tím, že před začátkem musíte ověřit svůj účet. Hodláte-li své vysílání vložit na externí stránku, musíte navíc svůj účet na YouTube propojit se schváleným účtem AdSense. 

Pokud byste ještě k tomu rádi vysílali z mobilního zařízení, potřebujete k tomu minimálně 1 000 sledujících.

Použití YouTube rovněž znamená, že budete vysílat živě na platformě, která patří mezi nejčastěji blokované stránky na světě. To může způsobit opravdu velké komplikace, obzvláště pokud se větší část vašeho cílového publika nachází například v Číně.

Korkuma

Na rozdíl od Facebooku či YouTube jsme při designu Korkumy mysleli především na firmy samy o sobě. Hlavní roli v našem obchodním modelu hrají právě ty nejlepší zájmy samotných značek. Zatímco se Facebook soustředí na propojování lidí a YouTube na sdílení videoobsahu, nástroj Korkuma tyto cíle kombinuje a vytváří dokonalý nástroj použitelný kýmkoliv a v jakémkoliv průmyslovém odvětví. 

Výhody živého vysílání s Korkumou

Snadné nastavení nástroje Korkuma vám umožní bezproblémové spuštění živého vysílání přímo z vašeho vlastního webu, což znamená, že s vaším obsahem nebudou spojena žádná loga třetích stran. Tato integrace funguje u každého typu e-commerce a CMS platformy po celém světě.

Pokud váš web patří mezi moderní tzv. SPA neboli jednostránkové aplikace, s nástrojem Korkuma se vaše živé vysílání může přehrávat, aniž by si zákazníci museli přestat prohlížet vaše produkty. Například platforma YouTube vám tuto možnost dokáže nabídnout jedině tehdy, pokud bude váš vývojářský tým aplikaci neustále kódovat a aktualizovat, což znamená, že vaši zákazníci nemohou při sledování živého vysílání ještě surfovat po vašich stránkách.

Díky Korkumě o toto propojení se zákazníky nepřijdete.  Zůstanou stále na vašem webu, což by koneckonců mělo být vaší hlavní prioritou.

Korkuma navíc umožňuje plnou kontrolu nad vysíláním na vašich stránkách a celkový look a image si můžete navrhnout dle svých potřeb. Umožňuje vám to vysílat naživo či přehrávat již hotový videoobsah a mít v rámci vysílání zapnutou či vypnutou funkci živého chatu.

Rovněž ze všech svých vysílání získáte analytické údaje a tato data patří pouze vám a nikomu jinému. Můžete je potom využít k cílené reklamě na jiných platformách – při živém vysílání s Facebookem nebo YouTube Live však o tuto důležitou marketingovou funkci přijdete.

S Korkumou navíc můžete vysílat živě z libovolného zařízení. Pro spuštění vysílání nemáte žádnou povinnost stahovat jakoukoliv aplikaci. 

Nevýhody živého vysílání s Korkumou

Při zohlednění všech výše uvedených výhod Korkumy je nutno vzít v potaz, že na rozdíl od Facebooku či platformy YouTube není naše služba nabízena bezplatně. Místo abyste nám „darovali“ svá data, Korkuma nabízí různé typy předplatného dle vašich individuálních potřeb, přičemž samozřejmě můžete využít i 14denní zkušební verzi zdarma.

Oproti větším platformám, které jsou na trhu již řadu let, je zřejmé i to, že při využití Korkumy budete muset trochu zapracovat na své propagaci a získávání fanoušků. Pokud však ve svém oboru nejste úplným nováčkem, nebude to pro vás žádný problém. Doporučujeme vám sdílet plánované akce na sociálních sítích, vašem webu, v emailech i v newsletterech. 

Doufáme, že vám při rozhodování o nejvhodnější platformě k živému vysílání pro váš byznys tento článek pomohl. Více informací o nástroji Korkuma naleznete na stránce https://www.korkuma.cz