Vytvořte si blog

Vytvořit si vlastní blog neznamená, že musíte psát o sobě. Může se jednat o vzdělávací blog, který vám navíc posílí schopnost optimalizace pro vyhledávače (SEO), díky čemuž se zvýší pravděpodobnost, že váš obsah či e-shop zákazníci najdou. 

Aby měl váš blog úspěch, doporučujeme vám nejprve si udělat malý průzkum. Zjistěte, co vaše cílové publikum zajímá, jaké fráze nejčastěji vyhledává, nejpoužívanější klíčová slova atd. 

Tento průzkum je pro úspěch vašeho blogu zcela zásadní. Poté si můžete sepsat témata, kterým byste se v příspěvcích na blogu rádi věnovali, přičemž nezapomeňte zahrnout klíčová slova pro optimalizaci SEO. 

Rovněž zvažte použití tzv. „long tail klíčových slov“. Tato klíčová slova jsou o něco delší a hodně konkrétní. Díky nim se vaše pozice ve vyhledávačích optimalizuje mnohem více než u slov obecných; tato slova vedou i častěji k proklikům. 

Možná budete chtít svůj blog založit na relevantních aktualitách ze svého oboru. To je samozřejmě v pořádku, ale mnohem výhodnější pro vás bude soustředit se na stále oblíbený vzdělávací obsah, jelikož ten bude pro čtenáře aktuální a relevantní nehledě na to, kdy na váš blog zabrousí.

Další možností, které stojí za uvážení, je realizovat rozhovory s různými experty. Jednak tento typ obsahu zůstává po dlouhou dobu relevantní a zajímavý, zároveň však přitáhne pozornost i čtenáře z řad obdivovatelů daného experta.  

Mějte na paměti, že při tvorbě nadpisů jednotlivých příspěvků je důležité se vyhnout titulkům typu clickbait, tedy bulvárním nadpisům, jejichž úkolem je nalákat čtenáře na kliknutí na danou stránku. Vaším cílem by mělo být přitáhnout pozornost čtenářů přirozeně, nikoliv pomocí bulvárních titulků.

Tvořte videoobsah

Online videa jsou populárním internetovým obsahem a mají slibnou budoucnost. Do roku 2022 lze očekávat, že online videoobsah bude tvořit 82 % veškerého zájmu spotřebitelů využívajících internet. 

Váš obsah by samozřejmě měl být zajímavý, investice do drahého vybavení a osvětlení však nejsou nezbytné. Řada videí, jež se těší obrovské popularitě, byla natočena jednoduše pomocí chytrého telefonu bez nutnosti dalšího vybavení.

Stejně jako u tvorby příspěvků na blog je i při tvorbě videoobsahu nutno brát v potaz klíčová slova a SEO.

Vámi vytvořený obsah by měl být buď poutavý nebo vzdělávací – ideálně však kombinace obojího. Zároveň musí vaše videa zůstat relevantní v čase, proto se stejně jako u blogu vyhněte tvorbě příspěvků vztahujících se pouze k aktualitám nebo časově relevantnímu obsahu. Čím déle váš obsah zůstane relevantní, tím větší bude mít nakonec dosah, což vám může zajistit sledující i po celé roky.  

Do roku 2022 lze očekávat, že online videoobsah bude tvořit 82 % veškerého zájmu spotřebitelů využívajících internet.

Připojte se k affiliate programu

U affiliate programů je stejně jako při využití služeb influencera do prodeje zapojen influencer prodávající vaše produkty. Rozdíl je v úhradě poplatku – namísto paušálního poplatku obdrží affiliate program provizi z každého prodeje.  

Značnou výhodou pro vás je eliminace počátečních nákladů, ale i fakt, že influencer se bude více snažit váš produkt prodat, protože díky vyšším tržbám bude mít sám vyšší zisk. 

Tento druh marketingu vám rovněž umožní propojit se s novými lidmi a sledujícími, kteří by se k vám třeba jinak nedostali.

Buďte aktivnější na sociálních sítích

Sociální sítě jsou již dlouhou dobu využívány pro svůj marketingový potenciál. Původně byly vytvořeny za účelem komunikace a propojení, a pokud je využijete správně, mohou být pro vás velmi mocným a nenákladným řešením. 

Profil na sítích si vylepšujte tvorbou pravidelných příspěvků a interakcí se sledujícími online. 

Co se týče povědomí o vaší značce, sociální sítě jsou nesmírně důležité. Více než 44 % lidí objeví nové značky právě pomocí sociálních sítí, a proto může mít vaše prezentace na nich obrovský vliv na budoucnost vaší značky.

Více informací o tom, jak z propagace na sociálních sítích vytěžit maximum, naleznete zde.

Optimalizujte SEO

Další oblastí, kterou není radno při propagaci vašeho byznysu brát na lehkou váhu, je SEO, tedy Search Engine Optimization. Díky dokonalému nastavení SEO si vás budou noví zákazníci zaručeně schopni dohledat. 

Vezmeme-li v úvahu, že 75 % všech kliknutí ve vyhledávači vede ke třem nejlépe umístěným výsledkům, měli byste stát o to, aby vaše firma byla co nejvýše.

Nejlepším způsobem pro zlepšení nastavení SEO je tvorba obsahu, například příspěvků na blog nebo videoobsahu. Existují ale také i jiné způsoby, jak můžete svou pozici ve vyhledávačích vylepšit. Mezi ně patří: optimalizace vaší webové struktury pro SEO, vložení mapy stránek (sitemap) přímo do nástroje Google Search Console, použití relevantních klíčových slov pro vaši značku a publikum, tvorba co největšího množství odkazů na váš web atd. 

Určitě vám doporučujeme udělat si průzkum a nepodceňovat význam SEO, jelikož právě jejich nastavení může být pro vaši přítomnost v online světě naprosto zásadní. 

Začněte realizovat živé videonákupy

Dalším způsobem, který vám může zvýšit organickou návštěvnost vašeho webu, je implementace živých vysílání. Tento trend je na evropském trhu poměrně nový, avšak v Asii se živé vysílání, tzv. live streaming, těší značným úspěchům. 

Živé videonakupování vám může efektivně pomoci s propagací vašeho byznysu, jelikož díky němu dokážete oslovit stovky až tisíce lidí najednou. 

Místo toho, abyste trávili hodiny psaním příspěvků na blog, jednoduše svým zákazníkům oznamte, že plánujete živě vysílat, zveřejněte odkaz na dané vysílání na sociálních sítích, informujte o něm své kontakty formou emailu, zmiňte se o akci ve svých newsletterech a samozřejmě se snažte lidi podpořit v tom, aby vaše živé vysílání sdíleli.