Živé videonákupy jsou ve světě e-commerce čím dál populárnější, a proto se neustále objevují různé nové platformy umožňující prodej prostřednictvím živého vysílání. V důsledku toho však můžete být nabídkou platforem poněkud zahlceni a těžko si budete vybírat tu pravou. Proto jsme pro vás vytvořili tohoto šikovného průvodce, který vám s výběrem platformy pomůže. 

Jak zjistíte na konci tohoto článku, mnoho platforem je navrženo pro určité typy značek nebo influencerů, kdežto jiné nabízejí služby využitelné širším počtem prodejců. Je jen na vás, kterou platformu si zvolíte – potřeby každé firmy jsou naprosto individuální.

Bambuser

Bambuser je skvělá volba pro větší zavedenější značky.

Už jste možná slyšeli o platformě Bambuser. Je na trhu několik let a technologie pro živé videonákupy vyvíjí od roku 2019. 

Bambuser toho dokáže klientům hodně nabídnout a rozhodně patří mezi špičkové nástroje, což však neznamená, že musí nutně vyhovovat každému. 

Minimální sazby pro vysílání naživo začínají od 599 dolarů měsíčně, takže pro využití této platformy rozhodně potřebujete dostatečný rozpočet. 

Jelikož využívá poměrně pokročilé možnosti a technologie, vysílání s Bambuserem může na začátečníka působit trochu složitě, a pokud vám technologie nejsou zrovna blízké, je potřeba se toho pro spuštění vysílání dost naučit.

Asi není překvapením, že klienty Bambuseru tvoří především velké a známé firmy, například Samsung, Ted Baker, ALDO a další. 

Ačkoliv je nabídka Bambuseru opravdu široká, přičemž i cena se zdá být opodstatněná, nemusí se nutně jednat o nejvhodnější řešení pro ty, kteří se do světa živých videonákupů teprve dostávají, nebo pro firmy, které se svou velikostí a silou marketingu nemohou porovnat s výše uvedenými giganty.

ShopShopS

ShopshopS home screen
Řešení ShopShopS spouští všechny živé přenosy z jejich mobilní aplikace.

ShopShopS je možná o něco méně známou platformou než Bambuser, ale nenechte se tím odradit. Díky centrále situované v New Yorku i Pekingu dokáže ShopShopS výborně propojovat prodejce i zákazníky napříč trhy po celém světě. 

ShopShopS nemá pro své uživatele stanovenou výši sazeb; místo toho si bere provizi z uskutečněného prodeje. Provize činí v průměru 20 % a dokáže tak celkem rychle zasáhnout do vašeho zisku. 

Unikátní vlastností platformy ShopShopS je oproti ostatním to, že vám poskytne svého vlastního streamera, tedy moderátora živých vysílání. Místo toho, abyste si své vysílání moderovali vy sami nebo některý z vašich zaměstnanců, ShopShopS bude vaše produkty propagovat prostřednictvím vyškolených influencerů a streamerů. To může být fajn, pokud se před kamerou necítíte zrovna dobře, ale zároveň tím pádem nemůžete své vysílání až tak dobře ovládat.

Na prodej skrze platformu ShopShopS existuje čekací listina, takže ti z vás, kteří by chtěli začít vysílat naživo co nejdříve, budou nejspíš muset zvolit nějakou jinou cestu.

Pokud se rozhodnete pro spolupráci s touto platformou, musíte rovněž vzít v potaz, že veškerá živá vysílání budou probíhat skrze její vlastní aplikaci, tudíž vaše značka nebude tou jedinou, která se bude v průběhu vysílání propagovat. Pro někoho tato situace možná není problém, ale faktem je, že může negativně ovlivnit individualitu značky a povědomí o ní.

Amazon Live

Amazon Live je skvělou volbou pro zavedené prodejce Amazon v USA.

Pokud vaše firma operuje v USA, možná zvažujete prodej i prostřednictvím platformy Amazon Live. Tato služba je však bohužel určena pouze pro profesionální prodejce registrované v americkém rejstříku Amazon Brand Registry, americké prodejce s obchodem schváleným Amazonem nebo influencery Amazonu s vlastními, aktivně využívanými stránkami. Pokud však vaše firma spadá právě do těchto kategorií, tato možnost stojí za úvahu. 

Amazon Live nabízí dva různé tarify služeb, buď se jedná o provizi ve výši 0,99 dolarů z každé prodané položky, nebo tzv. „profesionální plán“ v hodnotě 39,99 dolarů měsíčně, který umožňuje neomezený prodej. 

Prodej pomocí Amazonu s sebou samozřejmě nese řadu výhod, např. nízké náklady na marketing. Jsou zde však i jistá negativa.

Spolupráce s Amazonem znamená, že image a individualita vaší značky může být až nulová, jelikož vše probíhá pouze na stránkách Amazonu, takže jeho logo je samozřejmě zcela v popředí. 

Prodej vašich produktů přes platformu Amazon způsobí, že budete mít značnou konkurenci, v důsledku čehož budete možná nuceni snížit ceny nebo riskovat ztrátu zákazníků. 

Platforma Amazon je spojená i s dalšími poplatky, včetně podílu z prodeje vypočítaného z celkové prodejní ceny, tzv. referral fee. V závislosti na individuálním klientovi a kategorii vašich produktů se výše těchto poplatků může lišit. Veškeré relevantní informace naleznete na jejím webu.

Korkuma

Korkuma’s home screen
Korkuma nabízí jednoduchou, rychlou a levnější možnost pro ty, kteří chtějí prodávat naživo.

A dostáváme se ke Korkumě, našemu vlastnímu nástroji pro živé videonákupy. Při návrhu Korkumy jsme mysleli především na samotné firmy a jejich nejlepší zájmy.

S cenou 99 dolarů za měsíc vám Korkuma přináší nástroj pro živé vysílání, který je cenově dostupný i pro menší podniky.

U nás nenajdete žádné čekací listiny; díky snadnému nastavení vám Korkuma umožní začít vysílat naživo prakticky hned – doporučujeme vám však vyčkat alespoň jeden týden, abyste svou akci stihli pořádně propagovat. 

Korkuma využívá takové technologie, které vám umožní vysílat naživo z vašich vlastních webových stránek a vaši firemní identitu tedy nenarušují žádná cizí loga. S námi máte nad svým vysíláním plnou kontrolu, a navíc i možnost přizpůsobit si celkový look a image vysílací stránky dle svých potřeb. Umožňuje vám to vysílat naživo či přehrávat již hotový videoobsah a mít v rámci vysílání zapnutou či vypnutou funkci živého chatu.

Stejně jako u dražších řešení, jako je například Bambuser, obdržíte s každým vysíláním i všechna data a analýzy. Tyto analýzy vám pomohou s marketingem a reklamními kampaněmi.


Další srovnání platforem pro živá vysílání si můžete přečíst zde, kde porovnáváme Korkumu s platformami, které jsou využitelné bezplatně, např. YouTube a Facebook.