Mýtus č.1 - Živé vysílání je drahá záležitost

Není tajemstvím, že základním principem prakticky každého byznysu je minimalizace výdajů a maximalizace zisku. 

Hlavní bariérou maloobchodních prodejců, kteří s živými videoprodejmi teprve začínají, je neznalost výdajů skrývajících se za vysíláním. Ano, pravdou je, že cena některého vybavení využívaného profesionálními broadcastery, jako je například kamera Sony PXW-X400KF, mohou dosahovat poměrně vysokých částek až 22.662 eur (26.692,44 dolarů), prodejci však musí pochopit to, že takové vybavení pro živé videoprodeje není potřeba. 

Ve skutečnosti jsou nynější kamerové technologie na tak vysoké úrovni, že například kamera ve vašem mobilu je mnohdy výkonnější než některá samostatná kamerová zařízení v minulosti. Potřebujete jedině osvětlení pro chytrý telefon se stativem, který zakoupíte přibližně za 24 eur (28 dolarů), a můžete vysílat. Trocha vychytralosti vám ušetří spoustu peněz, takže pokud je vaší jedinou obavou ze živého vysílání cena, rozhodně se nebojte, protože nezbytné náklady jsou vážně nízké. 

Jakmile se vám tržby začnou hrnout, můžete uvažovat o koupi lepšího vybavení, nových mikrofonů, osvětlení, kamery atd. Do té doby (jelikož většina lidí tyto akce sleduje ze svých mobilů) vám bohatě postačí chytrý telefon, nějaké to osvětlení a pěkné pozadí.


Livestream event being broadcasted from a phone. The event depicts people chatting in a queue
K živému vysílání nepotřebujete žádné drahé vybavení, stačí smartphone.

Mýtus č.2 - Živé vysílání vyžaduje odborné technické schopnosti nebo najmutí speciálního technika

Stejně jako u předchozího bodu je nutno zmínit, že u živého vysílání není podstatné dělat na lidi dojem pomocí skvělého zvuku nebo dokonalé kvality videa – jste prodejci, takže vaši sledující jsou zde především za účelem nákupu ve vašem obchodě. 

Provozní stránka vysílaní je vlastně docela jednoduchá. Většina platforem má svého průvodce krok za krokem. Potíže mohou nastat u mainstreamových platforem, jako je YouTube nebo Twitch, jelikož ty zatím nemají k dispozici možnosti nákupu, které můžete potřebovat právě vy. 

Korkuma, tedy produkt, který jsme nadšeně vypustili na trh, je schopna tyto bariéry odstranit a navíc přinést bezproblémovou a snadno aplikovatelnou implementaci na váš web. I jiné firmy vyvíjejí podobné produkty, proto si určitě udělejte průzkum, abyste zjistili, co vám bude nejvíce vyhovovat. 

Bez ohledu na to, jakého poskytovatele si zvolíte, budou to právě vaše produkty a služby, na čem bude nejvíce záležet. 


Black & white photo of a woman reading and being recorded in a studio, taken in 1954
Abyste mohli začít vysílat, nemusíte být specializovaný technik.

Mýtus č.3 - Živé vysílání vyžaduje profesionální moderátory 

Jednou z největších změn v tradičních médiích za posledních 20 let jsou moderátoři. 

Videogaming prostřednictvím živého vysílání a růst popularity osobností vysílajících na YouTube odkrývají zcela novou éru moderátorů nejrůznějších vysílání. Nejpopulárnější youtuber s přezdívkou PewDiePie nedávno překročil milník 20 miliard celkového počtu zhlédnutých videí. O takových číslech se menším televizním stanicím může leda tak zdát. Obsah sdílený tímto youtuberem není nadprodukovaný a PewDiePie nemá ani žádný velký produkční tým. Jeho videa jsou však autentická.

Autentičnost je něco, co sledujícím umožní se s moderátory živého vysílání, na rozdíl od moderátorů klasických televizních spotů, propojit. Vzhledem k povaze formátu je mezera mezi publikem a tradičním televizním moderátorem široká, což eliminuje jakékoliv šance na jejich propojení. Živé videonákupy obvykle umožňují přístup k živému chatu, který vám umožní přímo komunikovat se zákazníky.

Pokud si stále ještě nejste jisti, zda zvládnete živé vysílání moderovat sami, ze své vlastní zkušenosti z práce v maloobchodu vám vřele doporučuji uvažovat o zapojení vašich zaměstnanců. Ti totiž dokonale znají vaše produkty a poskytnou vašemu publiku onen autentický prožitek. Věřte sobě a svým lidem. 

Mýtus č.4 - Živé vysílání nebude nikdo sledovat

Tzv. "mrtvé živé vysílání" sice vážně existují, ale lze se jim snadno vyhnout. 

Hlavním důvodem jejich nepoutavosti je to, že o nich nikdo neví. Své akce musíte co nejlépe propagovat. Newslettery, profily na sociálních médiích, placená propagace, to vše patří mezi efektivní zdroje dosahu publika pro vaše vysíláni. 

Globální platforma Eventbrite publikovala úžasný článek o tom, jak vysílat tak, aby se právě vaše živé vysílání dostalo na mapu pořádaných akcí. 

Co si o těchto mýtech teď myslíte vy?

  • Živé vysílání nevyžaduje drahé vybavení, může být efektivní i při nízkém rozpočtu, jelikož většina živé vysílání sleduje stejně jen z mobilních telefonů
  • Technologie skryté za živým vysíláním jsou každým dnem čím dál uživatelsky přívětivější, přičemž vaší hlavní úlohou je prodat co nejvíce zboží
  • Vaše živé vysílání může moderovat profesionál, avšak vaši zaměstnanci přidají vysílání autentičnost, po které zákazníci touží
  • Návštěvnost vysílání si zajistíte jednoduše – formou propagace

Koneckonců, nejhorší je nedělat vůbec nic. Zkuste vysílat živě, uvidíte, jak to půjde, poučíte se z minulých chyb, a pokud bude mít jakékoliv otázky, náš tým je připraven vám kdykoliv pomoci.