Živé videonákupy přináší firmám celou řadu výhod, díky několika málo tipům však můžete své živé vysílání posunout ještě o krok dále. Z času stráveného nad vysíláním tak vytěžíte maximum a zajistíte si dostatek sledujících. Čtyři následující kroky vašemu vysílání zaručeně pomohou:

Zvolte pro své vysílání správného moderátora

Vaše vysílání poběží na jedničku díky mnoha různým faktorům, ale jedním z těch nejdůležitějších, který byste před vysíláním naživo měli zvážit, je osoba, jež bude celou akci moderovat.

Samozřejmě si jako moderátora můžete zvolit kohokoliv, nabízí se však především tři možnosti: buď jím budete vy sami, váš zaměstnanec nebo vámi zvolený influencer.

První dvě možnosti vám pochopitelně ušetří peníze, ale pokud si to můžete dovolit, zapojení influencera určitě zvažte.

Pokud to totiž provedete správně, influencer může mít pro váš byznys opravdu velký přínos – při zapojení influencera spatřuje téměř 90 % marketérů návratnost investice minimálně srovnatelnou nebo vyšší než u jiných marketingových kanálů.

Nemůžete si influencera dovolit? Buďte v klidu. Tomuto tématu se podrobněji věnujeme v našem článku 4 mýty o živém vysílání.

Popřemýšlejte o moderátorovi z řad zaměstnanců, případně se jím staňte i vy sami. V dnešním světě plném technologií se spousta lidí před kamerou cítí sebevědomě a zdatně. Dalším plusem je, že vaši zaměstnanci toho o vašich produktech vědí víc než dost.

V některých ohledech je volba moderátora-zaměstnance lepší než využití influencera, jelikož zaměstnanci vaše produkty znají dokonale a budou tedy působit mnohem autentičtěji.

Autentičnost je jednou z nejdůležitějších věcí u moderování živého vysílání. 86 % zákazníků tvrdí, že právě ta je rozhodujícím faktorem, zda si produkt koupí či nikoliv.

Pokud máte k dispozici moderátora, který je zábavný, znalý vašich produktů a samozřejmě se nestydí před kamerou, máte vyhráno.

Zvyšte obrat díky slevám

Nabídka slev u určitých produktů je po celém světě již dlouho využívána jako nástroj k navýšení tržeb. Slevy mohou vašemu byznysu přinést i celou řadu dalších výhod – viz náš článek zde.

Šikovnou technikou, jak přitáhnout nové zákazníky, je nabízet slevy na první nákup. Nezapomeňte však odměňovat i zákazníky, kteří jsou k vaší značce loajální!

Vašemu živému vysílání ještě více prospěje, když budete slevy propagovat například pouze pro daný event; získáte tak více sledujících a zároveň posílíte tržby i v rámci vysílání.

Poskytováním exkluzivních slev přímo pro vaše živé vysílání si rovněž můžete zajistit náskok před konkurencí. Lidé nebudou mít takovou potřebu nakupovat jinde; budou totiž přesvědčeni o tom, že nejlepší hodnotu za své peníze získají právě u vás.

Díky slevám v rámci živého vysílání budou lidé vaši akci rádi sdílet s přáteli, aby ani ti o nic nepřišli. Celkově vzato je poskytování slev prostě logické.  

Propagujte své živé vysílání na sociálních sítích

Stejně jako u všech akcí je důležité i tu vaši pár týdnů před termínem řádně propagovat. Za tímto účelem je ideální aktivně využívat vaše firemní profily na sociálních sítích.

Na toto téma jsme sepsali celý příspěvek na blogu zde, kde probíráme detaily toho, jak můžete svůj byznys posunout kupředu právě pomocí sociálních sítí, a které konkrétní sítě se vám vyplatí, pokud na těch stávajících nejste aktivní, nebo vaše propagace není úspěšná.

Jelikož přibližně 44 % uživatelů internetu zjišťuje informace o firmách právě ze sociálních sítí, propagace vašeho byznysu a živého vysílání na těchto platformách je pro vás absolutní nutností.

Několik týdnů před plánovaným živým vysíláním si zajistěte propagaci formou alespoň několika příspěvků na sociálních sítích. Zkuste to nějakou přirozenou formou – určitě nechcete, aby vaše příspěvky působily jako spam.

Nestačí jen uvést datum a čas konání akce, je potřeba vaše potenciální sledující trochu více navnadit. Co jim třeba nabídnout upoutávku na některé z produktů, na něž bude vaše vysílání zaměřeno?

Můžete i propagovat slevy v rámci živého vysílání, případně vytvořit speciální nabídku pro ty, kteří budou vaše příspěvky sdílet, „lajkovat“ či komentovat.

Zajistěte, aby vaše značka působila uživatelsky přívětivě a originálně

Posledním bodem je především chytré plánování a informovanost vašich zákazníků o plánovaných akcích. S naším nástrojem Korkuma, jehož použití je pro majitele firem i zákazníky neuvěřitelně snadné, dokážete zajistit, že vaše živé vysílání bude maximálně uživatelsky přívětivé.

Je navíc silně pravděpodobné, že si po skončení živého vysílání bude spousta vašich sledujících váš e-shop podrobněji prohlížet. Proto je důležité zajistit, aby toto surfování po vašem webu probíhalo příjemně a naprosto bezchybně.

Layout vašeho webu a produktů by tedy měl být čistý a jasný, přičemž e-shop by mělo být snadné si prohlížet i z mobilu, jelikož celých 51 % návštěv webových stránek probíhá právě prostřednictvím mobilních telefonů.

Přemýšlejte pozorně i o volbě barevného provedení vašeho webu – originální barevná kombinace vztahující se k vaší značce může zvýšit vaše tržby až o 80 %.

Častým problémem, kterému musí čelit celá řada online prodejců, je fenomén tzv. opuštěného košíku. V praxi to znamená, že si zákazníci přidají produkt do nákupního košíku, avšak z nějakého důvodu ho před zaplacením objednávky opustí. Tomu je třeba se vyhnout. Nabídněte svým zákazníkům snadný proces přihlášení k účtu / dokončení objednávky, využívejte bezpečné platební metody a zvažte možnost dopravy zdarma (alespoň pro objednávky od určité hodnoty).

Hlavním důvodem, proč lidé svůj košík opustí, je vysoká cena přepravních nákladů.


Pokud jste výše uvedeným čtyřem bodům věnovali patřičnou pozornost, živé vysílání by pro vás mělo být hračka. Existuje samozřejmě i spousta dalších tipů a triků, které stojí za vyzkoušení a případnou implementaci. Absolutním minimem je každopádně zajistit, že je vaše živé vysílání zábavné, poskytuje zákazníkům různé podněty a je o něj celkově řádně postaráno – a s tím vším vám náš miniprůvodce pomůže. Budete-li potřebovat nějakou další radu, jsme tu jako vždy pro vás.