Živé videonákupy nabízí spotřebitelům i majitelům firem nespočet výhod. Nakupování pomocí živého vysílání je u nás stále ještě relativně novou záležitostí, těší se však již velké oblibě v Asii a čím dál více i na evropském trhu. S narůstající popularitou tohoto trendu vám chceme představit souhrn statistických údajů, z nichž jasně vyplývá, jak veliký mají živé videonákupy potenciál.

1. 70 % evropských zákazníků vyjadřuje zájem o koncept tzv. shoppertainmentu, tedy spojení nakupování a zábavy

Ze zprávy poradenské firmy Forrester vyplývá, že o různé druhy shoppertainmentu, mezi něž patří i živé videonákupy, již projevily zájem více než dvě třetiny Evropanů. Poptávka po živých videonákupech je tedy evidentní – teď je na čase jen zajistit odpovídající nabídku. Proto jsme vytvořili své vlastní řešení živého vysílání pro firmy všech velikostí. 

2. Generace Z se stává největší generací spotřebitelů a ovlivňuje neuvěřitelných 93 % nákupů domácností 

Generace Z sice ještě nepatří mezi ty, kdo nejvíce utrácejí, pravděpodobně však bude patřit k největším generacím spotřebitelů v historii. Kromě toho ovlivňuje obrovský podíl všech nákupů v rámci domácností – celých 93 %. To je pro živé videonákupy nesmírně důležité, jelikož právě tuto generaci obklopují technologie již od raných let a jedná se o vůbec největší generací spotřebitelů živě vysílanýho obsahu. Díky využití média oblíbeného u největších budoucích konzumentů živých videonákupů se oblasti e-commerce blýská na skvělé časy.

Young man streaming with a cellphone in a restaurant while having a milkshake and cappuccino
Gen Z jsou na dobré cestě stát se největšími spotřebiteli.

3. Za poslední tři roky jedna z hlavních čínských e-commerce platforem vykazuje díky živému vysílání nepřetržitě více než 150% meziroční růst

Koncept živých videonákupů byl prvně představen v Číně a jeho budoucnost vypadá velmi slibně. S meziročním růstem o více než 150 % se Čína může zcela zřejmě radovat z velkého úspěchu. Teď je tedy na čase postarat se o úspěch i na evropském trhu.

4. 86 % uživatelů by u svých oblíbených značek ocenilo více videoobsahu

E-commerce je již velmi oblíbenou záležitostí, avšak systémy v současnosti využívané pro prodej nejsou dokonalé. Jedním ze způsobů, jak tuto situaci zlepšit, je naslouchat spotřebitelům. Z nedávno provedené studie vyplývá, že 86 % spotřebitelů by uvítalo, kdyby jejich oblíbené značky produkovaly více videoobsahu. Pro živě videonákupy je to obrovskou příležitostí, jelikož právě tuto funkci umožňuje. 

5. 68 % spotřebitelů namísto článků, infografiky, e-knih či prezentací preferuje získávat novinky o produktech a službách z videoobsahu 

Odhaduje se, že náklady firem spojené s vracením nechtěných produktů mohou tvořit souhrnnou částku až 550 miliard dolarů; e-shopy se tedy musí více než kdy jindy zaměřit na to, aby jejich zákazníci věděli, co kupují a co mohou od zboží očekávat. Z průzkumů vyplývá, že 68 % zákazníků namísto psaných formátů preferuje produktová videa. A živé vysílání je zde tím nejlepším řešením. 

6. 96 % uživatelů preferuje získávat informace o produktech nebo službách z videonávodu

Stejně jako u výše uvedené statistiky se prokazatelně zvyšuje poptávka po videoobsahu. Zákazníci chtějí produktové informace získávat mnohem častěji z videa než z textových podkladů. Videonávody vysílané například prostřednictvím platformy YouTube se v současnosti těší čím dál větší popularitě – uživatelé díky nim získají o produktech a službách potřebné informace. Živé videonákupy v této situaci představuje dokonalé řešení, jelikož zákazníci si mohou pouštět videa a nakupovat zároveň, a to vše na jedné platformě.

Woman takes a photo of some skin lotion
Někdy statická fotka nestačí.

7. Marketéři, kteří do svých kampaní zapojují videoobsah, dosahují konverzního poměru vyššího o 34 %

S narůstajícím zájmem o videoobsah asi nikoho nepřekvapí, že videokampaně dosahují o 34 % vyšší konverze než jiné metody.  Živé videonákupy jsou tedy, co se týče konverzního poměru, mnohem úspěšnější než statický e-shop.

8. Sdílení videoobsahu mezi přáteli je v porovnání s jiným typem obsahu dvakrát pravděpodobnější

Organický marketing je něco, o čem sní každá firma, a jelikož je sdílení videoobsahu mezi přáteli dvakrát pravděpodobnější než sdílení jiných typů obsahu, živé videonákupy jsou pro e-commerce dokonalou příležitostí, jak navýšit tržby.

9. 73 % zákazníků považuje kvalitní zákaznický servis za významný faktor při nakupování  

Jelikož nemá interakce mezi e-shopy a zákazníky zcela aktivní charakter, udržení určité úrovně zákaznického servisu není pro firmy snadné. Celých 73 % zákazníků považuje kvalitní zákaznický servis za významný faktor při nakupování a živé videonákupy tuto mezeru mezi osobním a online jednáním dokážou překonat.

10. 75 % zákazníků by při nakupování uvítalo více lidské interakce

Náš každodenní život probíhá stále častěji v online prostředí. Možná právě proto začínají zákazníci toužit po lidské interakci. Díky integrovanému živému chatu umožňují živé videonákupy pořadateli akce přímo komunikovat se sledujícími.

11. Spotřebitelé mají tendenci důvěřovat spíše firmám, které snadno zprostředkují kontakt se zaměstnanci

Spotřebitelé si chtějí být jisti, že firmy, u nichž nakupují, jsou důvěryhodné, a toho snadno docílí pomocí lidské interakce. Ze studií vyplývá, že spotřebitelé mají tendenci důvěřovat spíše firmám, u nichž je snadné se zaměstnanci přímo komunikovat. Mnoho e-shopů bohužel tuto možnost nenabízí. Díky živým videonákupům, kdy je do popředí vysílání nasazen moderátor představující zákazníkům produkty, lze tento nedostatek snadno napravit.

A couple lie on the floor on their laptop with two cups of coffee
Lidé s větší pravděpodobností uskuteční nákup, když podniku důvěřují.

S pokrokem moderních technologií je nezbytné neztratit s lidmi kontakt. Ačkoliv se nakupování online těší čím dál větší popularitě a jedná se o velmi praktický způsob realizace každodenních nákupů, spotřebitelé naopak začínají silně preferovat nějaký osobitější prvek. Živé videonákupy jsou v tomto ohledu dokonalým způsobem nakupování kombinujícím prvek lidský s prvkem technickým, díky čemuž lze úspěšně propojit všechny výhody e-commerce a osobního prodeje.

Domluvte si zdarma konzultaci s jedním z našich kolegů, nebo požádejte o zkušební verzi nástroje Korkuma zdarma ještě dnes!